Το Απόλυτο αντισεισμικό σύστημα Μεταλλικών, Σύμμεικτων,και άλλων δομικών έργων Ο υδραυλικός ελκυστήρας δομικών έργων της παρούσας εφεύρεσης καθώς και
#107
Δημοσιεύθηκε 06 Ιανουάριος 2017 - 10:35 μμ
#108
Δημοσιεύθηκε 12 Ιανουάριος 2017 - 01:53 μμ
#109
Δημοσιεύθηκε 14 Ιανουάριος 2017 - 08:44 μμ
https://www.phorum.g...hp?id=34176&t=1
Η κατασκευή του φέροντα οργανισμού ενός σκελετού οικοδομής αποτελείτε από κολόνες δοκούς πεδιλοδοκούς και πλάκες
Οι κολόνες και οι δοκοί και οι πεδιλοδοκοί ενώνονται στους κόμβους και δημιουργούν ένα πλαίσιο.
Ας εξετάσουμε πως λειτουργούν διάφορα πλαίσια σε έναν σεισμό για να καταλάβουμε τι κάνει η ευρεσιτεχνία μου τι κάνουν μέχρι σήμερα οι πολιτικοί μηχανικοί και πιο είναι τελικά το πιο δυνατό πλαίσιο σε μια κατασκευή. Ας εξετάσουμε πρώτα το σχέδιο ( Plan 4 ) ( Figure a ) Αποτελείτε από κολόνες δοκούς και πεδιλοδοκούς του ιδίου μεγέθους.
Βλέπουμε τα εξής Οι κολόνες σε ένα σεισμό λυγίζουν και μαζί λυγίζει και ο δοκός. Ο πεδιλοδοκός δεν λυγίζει και αυτό συμβαίνει διότι είναι αρκετά ισχυρός ώστε να κρατά το πέλμα της βάσης κολλημένο πάνω στο έδαφος. Η ελαστικότητα της κολόνας και τις δοκού αφαιρούν πολλά φορτία από τις δυνάμεις που καταπονούν τον πεδιλοδοκό και για αυτόν τον λόγο δεν λυγίζει.
Παρατηρούμε όμως ότι η ελαστικότητα των κολονών και της δοκού παραμορφώνουν ( - σηκώνουν-κατεβάζουν στα δύο άκρα ) το άνω μέρος των κολονών εκεί που έχει ροζ χρώμα στα σημεία Κ1 Αυτό το κατέβασμα και το ανασήκωμα που εμφανίζεται κατά την ταλάντωση παραμορφώνουν την δοκό.
Συμπέρασμα
α) η ελαστικότητα βοηθάει στην αποθήκευση ενέργειας πάνω στον κορμό της δοκού και της κολόνας μέχρι ένα σημείο μετατόπισης την οποία αποθηκευμένη ενέργεια την αποδίδει πίσω στην επόμενη μετατόπιση χωρίς όμως να πάθει αστοχίες.
β) η ελαστικότητα αυτή οπότε και η αποθήκευση της ενέργειας του σεισμού εφαρμόζεται και στην κολόνα και στην δοκό.
γ) Υπάρχει παραμόρφωση στο πλαίσιο αυτό οπότε βγάζουμε το συμπέρασμα ότι ένας από τους λόγους παραμόρφωσης της κατασκευής είναι η ελαστικότητα των στοιχείων της κολόνας και της δοκού.
Ας εξετάσουμε τώρα το ( Plan 4 ) ( Figure b ) To πλαίσιο αυτό δεν αποτελείτε από όμοια στοιχεία ( κολόνες δοκούς πεδιλοδοκούς ) αλλά οι κολόνες είναι πιο μεγάλες και μακρόστενες ( τοιχία )
Εδώ θα παρατηρήσουμε μία διαφορετική παραμόρφωση του πλαισίου αυτού.
α) Οι κολόνες αυτές δεν παρουσιάζουν τον λυγισμό στον κορμό τους γιατί είναι πιο άκαμπτες από τις μικρές τετράγωνες κολόνες.
β) όλη η αποθήκευση της ενέργειας του σεισμού και όλη η παραμόρφωση συντελείτε πάνω στον κορμό της δοκού.
γ) Τα φορτία στρέψης που αναλαμβάνει η δοκός είναι τα διπλάσια από ότι ήταν όταν η κολόνα και η δοκός είχαν τις ίδιες διαστάσεις οπότε διπλάσια είναι και η παραμόρφωση του κορμού της και διπλάσιος ο κίνδυνος να αστοχήσει.
δ) Τα μεγάλα τοιχία ( κολόνες ) λόγο της ακαμψίας τους και λόγο της δύναμης που έχουν λυγίζουν και τον πεδιλοδοκό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ανασηκωθεί το πέλμα της βάσης ( εκεί που είναι ροζ ) στα σημεία Κ Αυτό το ανασήκωμα της βάσης είναι ο δεύτερος μεγάλος λόγος της παραμόρφωσης του πλαισίου διότι το τοιχίο-κολόνα χάνει την καθετότητά του και παραμορφώνει πιο πολύ το πλαίσιο, της φέρουσας κατασκευής
Συμπαίρασμα
Η ελαστικότητα του κορμού των δοκών και των κολονών μαζί με το ανασήκωμα των βάσεων είναι οι δύο μεγάλοι παράγοντες της παραμόρφωσης του πλαισίου που αστοχεί.
Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται πλάγιος στρεπτοκαμπτικός λυγισμός. Υπάρχει και ο στρεπτομεταφορικός λυγισμός ο οποίος εμφανίζεται σε ασύμμετρες κατασκευές. Έλα πλαισιωτό κτίριο ταλαντεύεται πιο ομοιόμορφα ενώ ένα ασύμμετρο κατά την ταλάντωση παρουσιάζει και στρεπτικά φαινόμενα γύρω από τον εαυτό του, μαζί με την ταλάντωση.
Παλιά οι πολιτικοί μηχανικοί πλακωνόντουσαν μεταξύ τους στο αν έπρεπε να σχεδιάζουν κατασκευές ελαστικές ( με μικρές κολόνες ) ή άκαμπτες ( με τοιχία )
Τελικά επικράτησε η άποψη ότι ήταν καλύτερη η κατασκευή που είχε άκαμπτα τοιχία διότι αστοχούσε πρώτη η δοκός διότι ήταν πιο αδύναμη από το τοιχίο. Όταν αστοχεί η δοκός το σπίτι δεν καταρρέει διότι κρέμεται από τον οπλισμό. Ενώ αν σπάσει πρώτη η κολόνα με / σχήμα αστοχίας το σπίτι καταρρέει.
Κατ αυτόν τον τρόπω σχεδιάζουν οι πολιτικοί μηχανικοί τις κατασκευές σήμερα και με αυτόν τον σχεδιασμό έχουν κατορθώσει να μην καταρρέει εύκολα ένα σπίτι και να σώνονται περισσότεροι άνθρωποι από τον σεισμό. Το σπίτι όμως μετά τον σεισμό το κατεδαφίζουμε.
Αυτή είναι η στάθμη της επιστήμης σήμερα.
Τι κάνει η ευρεσιτεχνία μου για να βοηθήσει ώστε να αποφύγουμε αυτό το φαινόμενο του στεπτοκαμπτικού λυγισμού
Δες ( Plan2 Figure a ) Στις μικρές κολόνες
Προσπαθεί να σταματήσει τον λυγισμό του κορμού της κολόνας και το ανασήκωμα της βάσης. Πως?.... βιδώνοντας την κολόνα στο έδαφος.
α) Αν βιδώσουμε την βάση με το έδαφος σταματάμε το ανασήκωμα Κ της βάσης αλλά δεν σταματάμε και τον λυγισμό του κορμού της κολόνας
β)Αν βιδώσουμε το δώμα της κολόνας με το έδαφος σταματάμε όλη την παραμόρφωση προερχόμενη από το ανασήκωμα της βάσης και από την ελαστικότητα του κορμού της κολόνας
Δες ( Plan2 Figure b ) Στα μεγάλα τοιχία
α) Αν βιδώσουμε την βάση με το έδαφος σταματάμε το ανασήκωμα Κ της βάσης αλλά δεν σταματάμε τον πολύ μικρό λυγισμό στον κορμό των τοιχίων που μπορεί να υπάρξει στα πολυόροφα κτίρια.
Στα ισόγεια και τα διώροφα τα οποία διαθέτουν μεγάλα τοιχία ο λυγισμός είναι αμελητέος οπότε αρκεί μόνο η πάκτωση εδάφους βάσης.
Από την θεωρεία του πάρα πάνω άρθρου στην πράξη του πειράματος.
Ζωντανό πείραμα για την ελαστικότητα των κολονών https://www.youtube....h?v=Kd4XBTPDysw
Ζωντανό πείραμα για την ανύψωση της βάσης. https://www.youtube....h?v=0icUb--cdFw
Αυτά μπορείτε να τα προσέξετε και στα δικά μου πειράματα Α) Ανύψωση βάσης Β) Καταστροφή κόμβων από τον συνδυασμό αδράνειας (που δημιουργεί την ροπή ανατροπής) και αστήρικτων στατικών φορτίων. Προσέξτε την άνοδο και την κάθοδο της δοκού πάνω από τα τοιχία, και που δημιουργείται το υπομόχλιο ανάμεσα σε τοιχίο και δοκό όταν η δοκός ανεβαίνει και κατεβαίνει . Ευρίσκεται σε διαφορετικό σημείο. https://www.youtube....h?v=l-X4tF9C7SE
Και φυσικά η λύση της πατέντας η οποία σταματά την ροπή ανατροπής η οποία είναι υπεύθυνη για τα αστήρικτα στατικά φορτία τα οποία είναι υπεύθυνα για την ενεργοποίηση του μηχανισμού του μοχλού της δοκού. https://www.youtube....h?v=RoM5pEy7n9Q
#110
Δημοσιεύθηκε 19 Μάρτιος 2017 - 07:05 πμ
Όταν το υποστύλωμα είναι σχεδιασμένο με πεδιλοδοκούς και ο οπλισμός του σταματάει μέσα σε αυτούς τότε είναι μοιραίο όλες οι πλάγιες φορτίσεις του σεισμού να οδηγούνται μέσο των ροπών του κόμβου πάνω στα φέροντα στοιχεία κάμπτοντας τον κορμό τους προκαλώντας την ελαστική παραμόρφωση και με την αύξηση της προσφοράς σεισμικής ενέργειας περνάνε σε ανελαστικές παραμορφώσεις.
Η αμφίπλευρη πάκτωση των κόμβων της ανώτατης στάθμης ενός επιμήκους υποστυλώματος με το έδαφος μέσο μηχανισμών τύπου πάκτωσης και έντασης αποτρέπει α) την ροπή ανατροπής του β) την ελαστική παραμόρφωση του κορμού των φερόντων στοιχείων γ) το αμφίπλευρο ανασήκωμα της βάσης του καθώς και των κόμβων της ανώτατης στάθμης διατηρώντας την καθετότητά του κατά την διάρκεια του σεισμού διότι εκτρέπει τις πλάγιες φορτίσεις του και της μεταφέρει μέσα από την εγκάρσια ισχυρή δομή του μέσα στο έδαφος. Η αντίθεση των δυνάμεων αφενός από το αρνητικό πρόσημο της εντάσης του μηχανισμού ως προς την ροπή ανατροπής εφαρμοζόμενη πάνω στο ανώτατο άκρο του υποστυλώματος προερχόμενη από το έδαφος και αφετέρου η αντίδραση του εδάφους ( καθώς και του άλλου μηχανισμού ) ως προς τα θλιπτικά στατικά φορτία στο αντικριστό κάτω μέρος τις βάσης του, εκτρέπουν μέσα από την εγκάρσια ισχυρή δομή του τα φορτία του σεισμού και τα μεταφέρουν μέσα στο έδαφος δηλαδή τα επιστρέφει μέσα σε αυτό από το οποίον προήλθαν. Επίσης ο τένοντας αντιτίθεται στον λυγισμό αποτρέποντας την ελαστική παραμόρφωση των φερόντων στοιχείων.
Κατ αυτόν τον τρόπο μειώνονται οι παραμορφωτικές ιδιομορφές του φέροντα οργανισμού που είναι τόσες πολλές όσες είναι και οι διαφόρων κατευθύνσεων μετατοπίσεις του σεισμού. Και με την κατάλληλη διαστασιολόγηση, πάκτωση όλων των άκρον,μορφοποίηση και σωστή τοποθέτηση των επιμήκη υποστυλωμάτων επί του φέροντα οργανισμού σταματάμε και τον στρεπτομεταφορικό λυγισμό των ασύμμετρων κατασκευών.
#111
Δημοσιεύθηκε 02 Ιούνιος 2017 - 09:33 μμ
Του Ιωάννη Ν. Λυμπέρη
Σύντομη περιγραφή της εφεύρεσης
Οι σεισμοί των τελευταίων δεκαετιών σε όλο τον κόσμο, καθώς και οι πρόσφατοι σεισμοί στη Ελλάδα, έχουν θέσει σε πρώτη προτεραιότητα το μείζον κοινωνικό και οικονομικό θέμα της σεισμικής συμπεριφοράς και της γενικότερης αντισεισμικής προστασίας των κατασκευών έναντι των σεισμών. Λόγω της αναγκαιότητας του περιορισμού των επιπτώσεων του σεισμού έχουν αναπτυχθεί διάφορες μέθοδοι βελτιστοποίησης της απόκρισης των κατασκευών προς τις σεισμικές κινήσεις.
Ο μηχανισμός του ελκυστήρα δομικών έργων της παρούσας εφεύρεσης καθώς και η μέθοδος κατασκευής των δομικών κατασκευών χρησιμοποιώντας τον μηχανισμό του ελκυστήρα της παρούσας εφεύρεσης έχουν ως κύριο σκοπό την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια των δομικών κατασκευών στην περίπτωση αντιμετώπισης φυσικών φαινομένων όπως είναι ο σεισμός, οι ανεμοστρόβιλοι και οι πολύ ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.
Σύμφωνα με την εφεύρεση αυτό επιτυγχάνεται με μια συνεχή έλξη της δομικής κατασκευής προς το έδαφος και του εδάφους προς την κατασκευή, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα. Αυτή τη δύναμη έλξης την εφαρμόζει ένας μηχανισμός έλξης. Αυτός αποτελείται από έναν τένοντα ο οποίος διαπερνά ελεύθερα μέσα από σωλήνες διόδου τοποθετημένες στα άκρα τα καθ ύψος κάθετα στοιχεία στήριξης της δομικής κατασκευής, καθώς και το μήκος των γεωτρήσεων ευρισκόμενες κάτω από την βάση τους μέσα στο έδαφος. Στο κάτω άκρο του ο τένοντας είναι συνδεδεμένος με ένα μηχανισμό τύπου άγκυρας που ανοίγει και πακτώνεται στα βάθη της γεώτρησης πάνω στα πρανή της και δεν μπορεί να ανέλθει ή να κατέλθει. Στο επάνω μέρος του, ο τένοντας είναι συνδεδεμένος με έναν μηχανισμό έλξης ο οποίος το έλκει με μία συνεχή δύναμη ανόδου. Η ασκούμενη έλξη του άνω άκρου του τένοντα από τον μηχανισμό έλξης με τον οποίον συνδέεται και βρίσκεται τοποθετημένος στο ανώτατο δώμα της κατασκευής και η αντίδραση σ’ αυτήν την έλξη του τένοντα προερχόμενη από την πακτωμένη άγκυρα ευρισκόμενη συνδεδεμένη στο κάτω άκρο του μέσα στα βάθη της γεώτρησης γεννά την επιθυμητή θλίψη μεταξύ του εδάφους προς την κατασκευή και της κατασκευής προς το έδαφος εξασφαλίζοντας κατ αυτόν τον τρόπο την ένωση αυτών των δύο ανεξάρτητων σωμάτων κάνοντάς αυτά ένα σώμα.
Τι επιτυγχάνει αυτή η ένωση εδάφους δώματος
Με την μέθοδο σχεδιασμού πάκτωσης των κόμβων της ανώτατης στάθμης με το έδαφος ευελπιστώ να εκτρέψω τις εξωτερικές πλάγιες αδρανειακές εντάσεις του σεισμού σε πιο ισχυρές περιοχές της δομής από αυτές τις περιοχές που οδηγούνται σήμερα. Αυτές οι ισχυρές περιοχές που οδηγούνται οι εντάσεις του σεισμού είναι οι εγκάρσιες καθ ύψος δομές των επιμήκη υποστυλωμάτων καθώς και άλλων καθ ύψος κατακόρυφων φερόντων δομικών στοιχείων οι οποίες έχουν την ικανότητα να προλαμβάνουν και να αποτρέπουν την εμφάνιση της ελαστικής παραμόρφωσης και του στρεπτοκαμπτικού λυγισμού, πάνω στον κορμό των φερόντων στοιχείων, της δοκού και του υποστυλώματος οπότε ευελπιστώ να εμφανίζονται λιγότερες εντάσεις και αστοχίες.
Πως σχεδιάζουν σήμερα.
Όταν το υποστύλωμα είναι σχεδιασμένο με πεδιλοδοκούς και ο οπλισμός του σήμερα σταματάει μέσα σε αυτούς τότε είναι μοιραίο όλες οι πλάγιες φορτίσεις του σεισμού να οδηγούνται μέσο των ροπών του κόμβου πάνω στα φέροντα στοιχεία κάμπτοντας τον κορμό τους προκαλώντας την ελαστική παραμόρφωση και με την αύξηση της προσφοράς σεισμικής ενέργειας περνάνε σε ανελαστικές παραμορφώσεις και αστοχούν.
Λύση
Η αμφίπλευρη πάκτωση των κόμβων της ανώτατης στάθμης ενός επιμήκη υποστυλώματος με το έδαφος μέσο μηχανισμών τύπου πάκτωσης και έντασης αποτρέπει α) την ροπή ανατροπής του β) την ελαστική παραμόρφωση του κορμού των φερόντων στοιχείων γ) το αμφίπλευρο ανασήκωμα της βάσης του υποστυλώματος κατά το λίκνισμα της κατασκευής που μαζί με την ελαστική παραμόρφωση των καθ ύψος κορμών των υποστυλωμάτων συντελούν στην παραμόρφωση όλων των καθ ύψος κόμβων δοκών και πλακών συμπεριλαμβανομένων και αυτών της ανώτατης στάθμης . H πάκτωση στο ανώτατο επίπεδο όλων των άκρων των καθ ύψος επιμήκη υποστυλωμάτων με το έδαφος της γης, χρησιμοποιώντας τους μηχανισμούς της ευρεσιτεχνίας, διατηρεί την εγκάρσια καθετότητα τους κατά το λίκνισμα του σεισμού διότι αδυνατούν να ανατραπούν λόγο της ύπαρξης των μηχανισμών της ευρεσιτεχνίας ο οποίοι παραλαμβάνουν και εκτρέπουν τις πλάγιες φορτίσεις του σεισμού και τις μεταφέρουν μέσα από την εγκάρσια ισχυρή δομή των υποστυλωμάτων μέσα στο έδαφος. Η αντίθεση των δύο δυνάμεων επί της εγκάρσιας δομής των καθ ύψος υποστυλωμάτων δημιουργούμενες αφενός α) από το αρνητικό πρόσημο της έντασης του μηχανισμού ο οποίος δημιουργεί μια αντίρροπη ροπή ως προς την ροπή ανατροπής των καθ ύψος υποστυλωμάτων εφαρμοζόμενη πάνω στα ανώτατα άκρα του προερχόμενη από το έδαφος και αφετέρου β) η αντίδραση του εδάφους καθώς και η αντίδραση του άλλου αντικριστού μηχανισμού προς τα θλιπτικά στατικά φορτία ευρισκόμενος τοποθετημένος στο αντικριστό κάτω μέρος τις βάσης του, εκτρέπουν μέσα από την εγκάρσια ισχυρή δομή του τα φορτία του σεισμού και τα μεταφέρουν μέσα στο έδαφος δηλαδή τα επιστρέφει μέσα σε αυτό από το οποίον προήλθαν. Δηλαδή το έδαφος κάτω από την βάση ενός αμφίπλευρα πακτωμένου επιμήκη υποστυλώματος δέχεται δύο δυνάμεις ήτοι στο ένα άκρο θλίψη και στο άλλο έλξη. Ο μηχανισμός πάκτωσης κάτω από την βάση ανταποκρίνεται επιτυχώς τόσο στην θλίψη όσο και στην έλξη που του δημιουργεί εναλλάξ κατά την ταλάντωση η ροπή ανατροπής του επιμήκη υποστυλώματος διότι έχει ισχυρή πάκτωση με το έδαφος και μπορεί να δέχεται επιτυχώς ανοδικές και καθοδικές εντάσεις τις οποίες μεταβιβάζει στα βάθη των πρανών των γεωτρήσεων μέσα στο έδαφος.
Επίσης ο τένοντας του μηχανισμού κατά την κάμψη του κορμού των υποστυλωμάτων τείνει να επιμηκυνθεί και δέχεται μεγάλες εντάσεις εφελκυσμού στις οποίες όμως αντιδρά και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αποτρέπει την ελαστική παραμόρφωση των φερόντων στοιχείων.
Κατ αυτόν τον τρόπο μειώνονται οι παραμορφωτικές ιδιομορφές του φέροντα οργανισμού που είναι τόσες πολλές όσες είναι και οι διαφόρων κατευθύνσεων μετατοπίσεις του σεισμού. Και με την κατάλληλη διαστασιολόγηση, πάκτωση όλων των άκρον, μορφοποίηση και σωστή τοποθέτηση των επιμήκη υποστυλωμάτων επί του φέροντα οργανισμού σταματάμε και τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό των ασύμμετρων κατασκευών.
Αυτές τις δυνάμεις που παίρνουμε από το έδαφος ( μέσο του μηχανισμού αγκύρωσης - πάκτωσης ) πρέπει να τις μεταφέρουμε πάνω στο δώμα ελεύθερες αποφεύγοντας την δημιουργία του μηχανισμό της συνάφειας πάνω στην διεπιφάνεια του τένοντα και του σκυροδέματος. Για να το κατορθώσουμε αυτό πρέπει ο τένοντας του μηχανισμού που μεταφέρει αυτές τις δυνάμεις πάνω στο δώμα να διαπερνά εγκάρσια το υποστύλωμα μέσα από μία σωλήνα διόδου.
Αυτό είναι αναγκαίο για να απαλλάξουμε τα υποστυλώματα από τα προβλήματα που παρουσιάζει ο μηχανισμός της συνάφειας ο οποίος πλέων καθ αυτόν τον τρόπο δεν υφίστανται και η νέα μέθοδος όπλισης αλλάζει τον μηχανισμό καταπόνησης των υποστυλωμάτων.
Με αυτήν την μέθοδο το τελευταίο υποστύλωμα καθ ύψος στο ανώτατο άκρο του δέχεται θλιπτικά φορτία με αρνητικό πρόσημο διότι κατά το λίκνισμα παρεμποδίζεται από τον μηχανισμό να ανέλθει και να στρέψει τον κορμό του κυκλικά σταματώντας καθ αυτόν τον τρόπο την ροπή ανατροπής. Αυτά τα θλιπτικά φορτία στο ανώτατο άκρο του υποστυλώματος προέρχονται από το έδαφος και τα μεταφέρει ο μηχανισμός της εν λόγο μεθόδου ώστε αυτά να αντιταχθούν αρνητικά ως προς την ροπή ανατροπής των καθ ύψος υποστυλωμάτων. Το σκυρόδεμα έχει τις προδιαγραφές να παραλάβει αυτές τις θλιπτικές εντάσεις με αρνητικό πρόσημο που του επιβάλει ο μηχανισμός διότι η θλιπτική ικανότητα αντοχής του σκυροδέματος είναι 12 φορές μεγαλύτερη από ότι είναι η ικανότητα του στον εφελκυσμό. Αυτή η θλίψη στο ανώτατο άκρο του υποστυλώματος προέρχεται από τον μηχανισμό και δεν περιλαμβάνει πρόσθετα στατικά φορτία της κατασκευής διότι έχει αρνητικό πρόσημο από αυτά οπότε δεν υφίσταται κίνδυνος υπέρβασης της θλιπτικής ικανότητας του σκυροδέματος. Καταργείται καθ αυτόν τον τρόπο η καταπόνηση που δέχεται το σκυρόδεμα επικάλυψης του υποστυλώματος από τον μηχανισμό της συνάφειας ο οποίος ισούται με την εμφάνισης ακτινωτών διατμητικών εντάσεων εξασκούμενες πάνω στην διεπιφάνεια του σκυροδέματος και του χάλυβα οι οποίες αν περάσουν ορισμένες τιμές έντασης επέρχεται το αποτέλεσμα της εμφάνισης διόρυξης του σκυροδέματος επικάλυψης και εξόλκησης του χάλυβα δηλαδή η πλήρη αστοχία. Ακόμα αποφεύγεται η εξόλκηση του χάλυβα από το σκυρόδεμα κοντά στην βάση λόγο του ότι ο οπλισμός του υποστυλώματος του ισογείου δεν σταματά στην βάση του αλλά επεκτείνεται μονοκόμματος μέχρι τα βάθη της γεώτρησης. Κατ αυτόν τον τρόπο αλλάζει η διαφορά δυναμικού των ροπών και αντίρροπων ροπών που παρατηρείται στην θέση του υπομοχλίου που δημιουργείται κοντά στην βάση του ισογείου πάνω στον κορμό του υποστυλώματος μεταξύ ελαστικής και άκαμπτης περιοχής και έχει σαν αποτέλεσμα την εξόλκηση του οπλισμού μέσα από την βάση του υποστυλώματος. Κατ αυτόν τον τρόπο ο χάλυβας εξαντλεί 100% τις εφελκυστικές αντοχές του οι οποίες δεν ακυρώνονται πια λόγο της εξόλκησής του μέσα από το σκυρόδεμα. Αυτό σημαίνει ότι με λιγότερο χάλυβα επιτυγχάνουμε τις επιθυμητές αντοχές με οικονομία.
Εάν με τους ίδιους μηχανισμούς έντασης και πάκτωσης του δώματος και του εδάφους εφαρμόσουμε από το δώμα και θλιπτικές εντάσεις πάνω στα καθ ύψος υποστυλώματα τις τάξεως έως και του 70% του σ.θρ του σκυροδέματος τότε εκτός των άλλων έχουμε πετύχει και την αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος ως προς τις τέμνουσες, μεγαλύτερης του κανονικού έως και 37%. https://www.youtube....h?v=CVZSqNsMuV0
https://www.youtube....0Zs3gvEulYCex2A
#113
Δημοσιεύθηκε 16 Αύγουστος 2017 - 10:43 πμ
και στο facebook https://www.facebook...04412226638339/ if you like κάνε like!
#114
Δημοσιεύθηκε 03 Οκτώβριος 2017 - 11:23 μμ
θα σας δώσω ένα παράδειγμα πως δουλεύει η πατέντα σε μεταλλικές κατασκευές για να καταλάβετε και πως δουλεύει και με το σκυρόδεμα.
Πάμε στην οικοδομή και στήνουμε μία σκαλωσιά με πλαίσια που συνδέονται με δύο χιαστά.
1) Αν εφαρμόσεις στην σκαλωσιά αυτή μία πλάγια δύναμη θα μετακινηθεί.
2) Αν βάλουμε μία άλλη σκαλωσιά πάνω στην άλλη ( διώροφη ) και εφαρμόσουμε μία πλάγια δύναμη στο ανώτερο σημείο της διώροφης σκαλωσιάς αυτή θα ανατραπεί.
3) Αν πακτώσουμε την διώροφη σκαλωσιά μέσα στο σκυρόδεμα μιας κοιτόστρωσης και της εφαρμόσουμε μια πλάγια δύναμη θα είναι μεν πιο γερή ως προς την ανατροπεί αλλά θα συμβούν και τρία ακόμα συμβάντα
α) Η σκαλωσιά δεν θα ανατρέπετε μεν αλλά θα έχει μία μικρή ελαστικότητα όταν της εφαρμόσουμε μια πλάγια δύναμη Αυτό σημαίνει ελαστικότητα = ροπές στον κόμβο και κάμψη της όποιας συνδετήριας δοκού.
β) Αν η σκαλωσιά δεν είναι πολύ μέσα στο σκυρόδεμα της κοιτόστρωσης μετά από μία μεγάλη ροπή θα αστοχίσει και θα βγει μέσα από το σκυρόδεμα και η σκαλωσιά θα ανατραπεί. Είναι θέμα συνάφειας σκυροδέματος σκαλωσιάς και ροπών ανατροπής. Όποια δύναμη είναι πιο γερή θα νικήσει.
γ) Αν νικήσει η σινάφια τότε θα δημιουργηθεί μία άλλη ροπή η οποία θα προσπαθήσει να κάμψει και να σπάσει την κοιτόστρωση. Αν η σκαλωσιά δεν είναι ποιο γερή από την κοιτόστρωση θα σπάσει πριν σπάσει η κοιτόστροση και το αντίστροφο.
4) Αν στις 4 οπές της σκαλωσιάς περάσεις 4 τένοντες και τους πακτώσεις στα βάθη της γης ( όχι της κοιτόστρωσης ) από το κάτω μέρος και στο άνω άκρο τους βάλεις 4 κοχλίες και βιδώσεις τα 4 άκρα της σκαλωσιάς θα συμβεί το εξής. α) η σκαλωσιά δεν θα μετακινηθεί. β) η σκαλωσιά δεν θα ανατραπεί γ) δεν θα λυγίσει ο κορμός της θα χάσει δηλαδή την ελαστικότητά της, δεν θα βγει μέσα από το σκυρόδεμα της κοιτόστρωσης διότι ο τένοντας βρίσκεται τοποθετημένος στα βάθη της γης, δεν θα δημιουργηθεί ουδεμία ροπή πάνω στην κοιτόστρωση διότι έχει αλλάξει η φορά των δυνάμεων και το μέρος καταπόνησης. Η δύναμη του σεισμού που κατευθυνόταν στον κόμβο τώρα παραλαμβάνεται από το άνω άκρο της σκαλωσιάς διότι υπάρχει μία δύναμη εκεί επάνω προερχόμενη από την γη που σταματά την ροπή ανατροπής της σκαλωσιάς και κατ αυτόν τον τρόπο προλαμβάνει την δημιουργία νέων ροπών στον κόμβο.
#115
Δημοσιεύθηκε 29 Οκτώβριος 2017 - 10:31 μμ
ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΑΣ
Βασικό στοιχείο που πρέπει να τεκμηριωθεί ώστε να αποδειχθεί ότι η αντισεισμική ευρεσιτεχνία μου είναι χρήσιμη είναι να σας δείξω τι σταματά η μέθοδος και ο μηχανισμός που διαθέτω. Δηλαδή αν ο φορέας γίνεται ισοστατικός ( Δηλαδή αν το πλήθος των αντιδράσεων ισούται µε το συνολικό αριθµό των διαθέσιµων εξισώσεων ισορροπίας ) Αυτό που προσπαθεί να
σταματήσει ο τένοντας του μηχανισμού της ευρεσιτεχνίας είναι τα παραμορφωτικά μεγέθη του φέροντα οργανισμού.
Ο τένοντας του μηχανισμού κατά την παραμόρφωση του κορμού των υποστυλωμάτων εφεκλύεται και τείνει να επιμηκυνθεί δηλαδή δέχεται μεγάλες εντάσεις εφελκυσμού στις οποίες όμως αντιδρά και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αποτρέπει την παραμόρφωση δηλαδή να επιβάλει εξισώσεις ισορροπίας. Σήμερα θα εξετάσουμε τις τρις βασικές αιτίες που αναγκάζουν τον τένοντα της ευρεσιτεχνίας να επιμηκυνθεί και αυτός αντιδρά σε αυτήν την επιμήκυνση και εξασφαλίζει την εξίσωση ισορροπίας δηλαδή την μη παραμόρφωσης που προκαλεί την αστοχία.
Σχήμα 1 δείχνει ότι η Α πλευρά του υποστυλώματος γίνεται μεγαλύτερη της Β πλευράς λόγο της ελαστικότητας
Σχήμα 2 δείχνει ότι η α,γ μεγαλύτερη της β,γ Η ροπή είναι μία δύναμη κυκλικής τροχιάς γύρω από ένα σημείο. Ο φέροντας δομικός οργανισμός όταν δέχεται αυτή την ροπή αδυνατεί να ακολουθήσει κυκλική τροχιά ζ,β διότι τον παρεμποδίζουν τα υποστυλώματα και αναγκαστικά ακολουθεί μία συνισταμένη οριζόντια κατεύθυνση την β,α Αυτή η οριζόντια μετατόπιση τείνει να επιμηκύνει τον τένοντα κατά ζ,α απόσταση.
Σχήμα 3 δείχνει την παραμόρφωση ε,δ που δέχεται ο τένοντας κατά το ανασήκωμα του πέλματος της βάσης.
Αυτές οι τρις αιτίες αν τις προσθέσουμε θα έχουμε την ολική επιμήκυνση του τένοντα που προσπαθούν να επιβάλουν οι παραμορφώσεις του υποστυλώματος. Η αντίδραση όμως του τένοντα σε αυτήν την παραμόρφωση είναι αυτή που σταματά την παραμόρφωση δηλαδή την αστοχία και κατάρρευση της κατασκευής.
Αυτό λέγεται τεκμηρίωση διότι δείχνει ότι αυτές οι εντάσεις υπάρχουν και είναι εντάσεις εφελκυσμού τις οποίες η μέθοδος οπλισμού που χρησιμοποιείτε τις στέλνει πάνω στις δοκούς και τους σπάει ενώ η δική μου μέθοδος οπλισμού τις στέλνει μέσα στο έδαφος δηλαδή τις εξαφανίζει. Πολύ απλά για να υπάρξει κάμψη στην δοκό πρέπει να υπάρξει ροπή στον κόμβο ...για να υπάρξει ροπή στον κόμβο πρέπει να υπάρξει μία ελαστική μετατόπιση στον κορμό του τοιχώματος και μετέπειτα ανασήκωμα του πέλματος βάσεις.
Ο μηχανισμός που διαθέτω σταματά την ελαστική μετατόπιση και το ανασήκωμα της βάσης οπότε κόκαλο το τοίχωμα
Οπότε χωρίς στροφή του τοιχώματος χωρίς ελαστική μετατόπιση πως θα εμφανιστεί η ροπή στον κόμβο και η κάμψη στον κορμό της δοκού?
Πως ο μηχανισμός κάνει κόκαλο το τοίχωμα? Ο λόγος είναι ο εξής.
Το δικό σας τοίχωμα δέχεται εφελκυστικές εντάσεις τις οποίες μεταβιβάζει στην δοκό γιατί ο οπλισμός σας σταματά μέσα στο πέλμα της βάσης
Το δικό μου τοίχωμα δέχεται μόνο θλιπτικές εντάσεις Τις εφελκυστικές εντάσεις της αναλαμβάνει ο μηχανισμός και τις στέλνει μέσα στα βάθη της γης και όχι πάνω στην δοκό γιατί ο οπλισμός που παίρνει τον εφελκυσμό είναι πακτωμένος μέσα στο έδαφος και δεν σταματά στο πέλμα της βάσης.
Αυτός είναι ο λόγος που εδώ σε αυτό το πείραμα βλέπεται ολική αστοχία https://www.youtube....X4tF9C7SE&t=32s
και εδώ στο άλλο πείραμα πάνω στο ίδιο μοντέλο μηδενική παραμόρφωση. https://www.youtube....h?v=RoM5pEy7n9Q
#116
Δημοσιεύθηκε 06 Νοέμβριος 2017 - 08:23 μμ
Εμένα αυτή είναι η λογική μου που παρουσιάζω πάρα κάτω. Δείχνω ένα σχέδιο το οποίο έχει δύο διαφορετικούς φορείς και εξηγώ που και γιατί δημιουργείται η αστοχία στον κάθε ένα και λέω και την λύση του προβλήματος. Και εσείς
( πολιτικοί μηχανικοί ) έχετε μηχανισμούς εξίσωσης της ισορροπίας και εγώ απλά σας δίνω ένας πρόσθετο μηχανισμό ώστε και οι δύο μαζί να νικήσουν μια για πάντα τον κοινό μας αντίπαλο που είναι ο σεισμός.
Η ροπή ανατροπής δεν υφίσταται μόνο σαν ολική ανατροπή ενός υψηλόκορμου κτιρίου Η ροπή ανατροπής υφίσταται και σε κάθε ένα υποστύλωμα της κατασκευής ξεχωριστά και επηρεάζει την παραμόρφωση μέσο των κομβικών σημείων του κορμού της δοκού και του υποστυλώματος με στροφές κάμψεις ροπές και τέμνουσες.
Σχήμα 1 Πολυώροφο κατασκευασμένο εξολοκλήρου από οπλισμένο σκυρόδεμα ή από οπτοπλινθοδομή ή λιθοδομή ( συνεχή δόμηση )
Σχήμα 2 Τοιχώματα με συνδετήριους δοκούς
Σχήμα 3 Αμφίπλευρη πάκτωση στα ανώτατα άκρα ενός τοιχώματος με το έδαφος
1) Δράση σεισμού
2) Αντίδραση Αδράνειας
3) Ροπή Ανατροπής = Ροπή Αδράνειας
4) Αντιρροπή διαφορετικής φοράς
5) Ρωγμή Αστοχία
6) Αντίδραση εδάφους στα στατικά φορτία
7) Στατικά φορτία κτιρίου
8) Ανάκλιση βάσης
9) Άρθρωση ( Επιτρέπει την στροφή )
10) Μηχανισμός αντίδρασης δώματος
11) Μηχανισμός αντίδρασης βάσης ( Πάκτωση Δεν επιτρέπει τίποτα )
Όταν ο σεισμός 1 έχει φορά αριστερής μετατόπισης, η αντίδραση της αδράνειας 2 έχει την αντίθετη φορά.
Ο συνδυασμός των δυνάμεων του σεισμού 1 και η Αντίδρασης Αδράνειας 2 δημιουργούν μια στροφή σε όλο το κτίριο γύρο από την άρθρωση 9 που ονομάζουμε ροπή ανατροπής 3
Αυτό επιφέρει την ανάκλιση της βάσης 8 του κτιρίου με αποτέλεσμα να χαθεί μέρος την αντίδραση του εδάφους 6 προς τα στατικά φορτία 7 και καθαυτόν τον τρόπο χάνεται μερικός η στήριξη των φορτίων της κατασκευής. Όταν χαθεί η στήριξη του εδάφους 6 τα φορτία 7 εφαρμόζουν μία κατακόρυφη συνιστώσα 7 η οποία σε συνδυασμό με την Ροπή Αδράνειας 3 δημιουργεί μία αντιρροπή 4 διαφορετικής φοράς της ροπής ανατροπής 3 πάνω στους κορμούς των συνδετήριων δοκών και των τοιχωμάτων του σχήματος 2 και στους πάνω κόμβους των πορτών και παραθύρων του σχήματος 1 Επειδή κανένας κόμβος δεν είναι τόσο ισχυρός ώστε να μπορεί να αντέξει τις εντάσεις της αντιρροπής 4 προερχόμενη από τον συνδυασμό της ροπής αδράνειας 3 και των στατικών φορτίων 7 επέρχεται η αστοχία ή ρωγμή 5 όπως δείχνουν τα σχήματα 1 και 2 Αν ο κόμβος είναι πολύ γερός και η συνδετήρια δοκός έχει κάποια ελαστικότητα η αστοχία θα εμφανισθεί πάνω στην δοκό στο σημείο 12 του σχήματος 2
Όλος αυτός ο μηχανισμός αστοχίας αρχίζει να ενεργοποιείται ταυτοχρόνως από την αρχή δημιουργίας της ροπής αδράνειας η οποία πριν καν ανασηκώσει την βάση του κτιρίου ή την βάση του τοιχώματος έχει πρωτίστως επιφέρει μία αρχική στροφή στον κορμό των φερόντων στοιχείων λόγο της ελαστικότητας που παρουσιάζουν. Οπότε για να σταματήσουμε την γενική παραμόρφωση προερχόμενη από την ανάκλιση της βάσης ή από την ελαστικότητα των κορμών των φερόντων στοιχείων πρέπει να σταματήσουμε την μετατόπιση της ροπής αδράνειας.
Όλος αυτός ο μηχανισμός αστοχίας που περιγράψαμε που είναι η βασική αιτία όλων των κακών που επιφέρει ο σεισμός στις δομικές κατασκευές δεν θα υπήρχε αν στο κτίριο του σχήματος 1 πακτώναμε τα δύο άκρα του δώματος του με το έδαφος ή όταν στο κτίριο σχήματος 2 πακτώναμε αμφίπλευρα τα δύο άκρα του κάθε ενός εκ των δύο τοιχωμάτων.
Ο λόγος είναι ο εξής. Το κακό δεν αρχίζει από τον σεισμό αλλά από την Ροπή Αδράνειας 3 η οποία δημιουργεί την Ανάκλιση βάσης 8 που δημιουργεί την κάθετη αστήρικτη πια φόρτιση των στατικών φορτίων 7 η οποία ενεργοποιεί την αντιρροπή 4 που δημιουργεί μια τέμνουσα αστοχίας 5,ή 12 η οποία κάνει την ζημιά.
Ποια είναι η λύση?
Η Λύση είναι να δημιουργήσουμε μία αντιρροπή προερχόμενη από μία εξωτερική πηγή που είναι το έδαφος ( και όχι από τα αστήρικτα φορτία ) η οποία αντιρροπή θα ισορροπεί την ροπή ανατροπής που επιφέρει όλα τα δεινά Η αντιρροπή δημιουργείτε με την αμφίπλευρη πάκτωση της ανώτατης στάθμης του τοιχώματος ή του κτιρίου με το έδαφος με τον μηχανισμό της ευρεσιτεχνίας.
Πως το κατορθώνει αυτό?
Όπως βλέπουμε στο σχήμα 3 το τοίχωμα δεν μπορεί να στρέψει τον κορμό του όταν δέχεται την ροπή ανατροπής 3 γύρο από την άρθρωση 9 γιατί ο Μηχανισμός αντίδρασης δώματος 10 εφαρμόζει μία αντίδραση που σε συνδυασμό με την άλλη αντίθετη αντίδραση του εδάφους 6 στο αντικριστό μέρος και με την βοήθεια του Μηχανισμού αντίδρασης βάσης 11 δημιουργούν την αντιρροπή 12 κόντρα στην ροπή ανατροπής 3 Όπως ξέρουμε οι δυνάμεις εξουδετερώνονται όταν είναι ίσες και αντίθετες. Αφού μηδενίσαμε την ροπή ανατροπής σταματήσαμε τον μηχανισμό αστοχίας.
Τι επιτυγχάνουμε με αυτήν την μέθοδο Παραλαμβάνουμε όλες τις ανοδικές εντάσεις της ροπής αδράνειας πάνω στο δώμα με τον μηχανισμό της ευρεσιτεχνίας και τις οδηγούμε μέσο της κατακόρυφης ισχυρής δομής του τοιχώματος ξανά μέσα στο έδαφος. Δηλαδή τις επιστρέφουμε μέσα στο έδαφος και δεν τις οδηγούμε πάνω στους κορμούς των φερόντων στοιχείων στις μικρές ανίσχυρες διατομές τους που τις κατευθύνεται εσείς.
#117
Δημοσιεύθηκε 12 Νοέμβριος 2017 - 09:01 μμ
Αν ξέρεις την απλή μέθοδο των τριών θα πεις ότι ...
Ένα σκυλόσπιτο 850 κιλών αντέχει 3,54 g επιτάχυνση
Ένα σπίτι 200000 κιλών πόσα g αντέχει Χ?
.......................................................................................... = Μαθηματική τεκμηρίωση
Αυτήν την απλή μέθοδο των τριών την έκανα για να σας δείξω ότι τα μαθηματικά δεν λένε πάντα την αλήθεια.
Για να κάνεις μαθηματικές πράξεις πρέπει πρώτιστος να ξέρεις τι υπολογίζεις.
Για να ξέρεις τι υπολογίζεις πρέπει να ακολουθήσεις την μηχανική που είναι κλάδος της φυσικής και η μηχανική εξετάζει την φορά και την ανάλυση των δυνάμεων βασιζόμενη στις φυσικές ιδιότητες των σωμάτων.
Εγώ σας έδωσα την ανάλυση των δυνάμεων πάνω στο σώμα μιας δομικής κατασκευής όταν γίνεται ένας σεισμός για την οποία δεν ξέρατε. Αν δεν ξέρετε την πορεία των δυνάμεων τότε υπολογίζετε λάθος.
Ακόμα σας έδωσα και την μέθοδο ως προς το πως μπορούμε να δημιουργήσουμε εξισώσεις ισορροπίας προς τις σεισμικές φορτίσεις. Τα μαθηματικά τα χρειαζόμαστε μόνο για να βρούμε πόσο μικρές ή μεγάλες πρέπει να είναι οι διατομές των υλικών βάση των προδιαγραφών αντοχής που έχουν πάνω στις εφαρμοζόμενες εντάσεις ώστε να ανταποκριθούν στις ζητούμενες ανάγκες Ακόμα δείχνουν πόσο μεγάλες είναι αυτές οι εντάσεις της μεθόδου που σας έδειξα.
Αλλά χωρίς ανάλυση και μέθοδο αντιμετώπισης του προβλήματος μαθηματικά δεν γίνονται.
Και εσείς σαν μηχανικοί συνεχίζετε να υπολογίζεται πάνω σε μία εσφαλμένη αντίληψη της πορείας των δυνάμεων πάνω στο σώμα της κατασκευής. Και θέλετε να σας κάνω και τα μαθηματικά χωρίς να αισθάνεστε την ανάγκη να εξετάσετε τα λεγόμενά μου. Ωραίοι μηχανικοί είσαστε...
Πχ Εσείς υπολογίζεται ότι οι φορτίσεις του σεισμού εξαρτώνται από την μετατόπιση και την επιτάχυνση του σεισμού.
Αυτό είναι λάθος.
Οι υπολογισμοί πρέπει να γίνουν αλλιώς. Οι δοκοί και τα υποστυλώματα είναι απλά μοχλοβραχίονες με ένα υπομόχλιο.
Η αντιρροπή που σας έδειξα εξαρτάτε από το βάρος της κατασκευής και αυτή την ένταση ροπής δέχεται ο κορμός του δοκού με υπομόχλιο την γωνία του υποστυλώματος... και όχι την επιτάχυνση. Η επιτάχυνση δείχνει την αδράνεια και την καταπόνηση των υποστυλωμάτων ως προς την ροπή ανατροπής. 1) Τις οριζόντιες τέμνουσες και πρωτίστως την πιο ισχυρή .. την τέμνουσα βάσης τις αντιμετωπίζουμε με δύο τρόπους
α) αυξάνοντας την διατομή και τον οπλισμό του τοιχώματος β) δημιουργώντας προένταση αυξάνουμε την ικανότητα προς τις τέμνουσες.
2) Την καθίζηση του εδάφους την αντιμετωπίζουμε α) κατασκευάζοντας μεγάλες βάσης β) βελτιώνοντας μηχανικά ή χημικά το μαλακό έδαφος, γ) τοποθετώντας πασσάλους ή την πατέντα μου.
3) Τις στρεπτομεταφορικές παραμορφώσεις που παρατηρούνται συνήθως σε μεταλλικές και ασύμμετρες κατασκευές τις αντιμετωπίζουμε με την κατάλληλη σχηματική διαστασιολόγηση.
4) Αυτό που μέχρι σήμερα δεν μπορούσατε να αντιμετωπίσετε δυναμικά ήταν σε μεγάλες επιταχύνσεις την ροπή ανατροπής που δημιουργεί τον μηχανισμό που σας έδειξα. Σε μία ροπή ανατροπής αν τα φέροντα στοιχεία τοιχώματος- δοκού είναι πολύ ισχυρά και συμπληρώνουν την ακαμψία τους με τυφλές τοιχοπληρώσεις τότε δημιουργείτε μια στροφή ανατροπής σε όλη την κατασκευή και αν αυτή είναι υψηλόκορμη και με μαλακό έδαφος θεμελίωσης υπάρχει ανατροπή.
Αν οι δοκοί δεν είναι πολύ ισχυροί να παραλάβουν τα στατικά φορτία τότε πρωτίστως εξαντλούν την ελαστικότητά τους μετά περνούν σε ανελαστικές μετατοπίσεις δημιουργώντας πλαστικές αστοχίες και όταν περάσουν το σθρ. καταρρέουν.
Ας το εξετάσουμε
α) Αν υπάρχει μαλακό έδαφος θεμελίωσης, ακαμψία, δυναμική και υψηλόκορμη κατασκευή υπάρχει ανατροπή κτιρίου.
β) Αν υπάρχει ελαστικότητα των δοκών και ανικανότητα να αντεπεξέλθουν στο κατακόρυφα στατικά φορτία τότε δεν υπάρχει ροπή ανατροπής στην κατασκευή μόνον αλλά υπάρχει ροπή ανατροπής στο κάθε ένα υποστύλωμα της κατασκευής χωρίς να έχει την δυνατότητα αυτό να σηκωθεί ανοδικά ολόκληρο από το έδαφος, για τον λόγο αυτό έχουμε μόνο την ανάκληση της βάσης του η οποία καταπονεί τους κόμβους πρόσθετα μαζί με τα στατικά φορτία που ανέφερα.
Εδώ βλέπουμε ότι ο σχεδιασμός σας έχει πρόβλημα στις μεγάλες επιταχύνσεις που δημιουργούν μεγάλες μετατοπίσεις και μεγάλες στροφές ροπής διότι οι δοκοί δεν μπορούν να παραλάβουν δυναμικά τα αστήρικτα στατικά φορτία που δημιουργούνται με τον μηχανισμό που σας έδειξα. Το αποτέλεσμα της ανικανότητας του σχεδιασμού σας να παραλάβει δυναμικά τις μεγάλες επιταχύνσεις σας έχει οδηγήσει να κατασκευάζεται ελαστικά με μηχανισμούς διαρροής ενέργειας και καλά κάνετε. Μέχρι εδώ όμως όλα αυτά γιατί σας έδωσα και την αιτία του μηχανισμού αστοχίας και την μέθοδο και τον μηχανισμό ώστε να παραλαμβάνουμε δυναμικά τον μεγαλύτερο σεισμό χωρίς καμία αστοχία.
Τώρα η ροπή αδράνειας είναι μία περιφερειακή δύναμη που στρέφεται γύρο από μία άρθρωση. Αν θέλεις να σταματήσεις αυτή την ροπή δηλαδή να την σταματήσεις με μία άλλη αντιρροπή την σταματάς πιο εύκολα με ελάχιστη δύναμη πάνω στην περιφέρεια περιστροφής της. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που μεταφέρω την πάκτωση του εδάφους στο δώμα. Αν πακτώσουμε στην βάση τότε έχουμε έναν τεράστιο μοχλοβραχίονα με υπομόχλιο το έδαφος και δύναμη την αδράνεια. Άντε να σταματήσεις μετά αυτές τις εντάσεις ροπής που κατεβάζει ο μοχλοβραχίονας των δέκα ορόφων του τοιχώματος. Είναι σαν να προσπαθείς να ανοίξεις μία πόρτα από τον μεντεσέ. Ανοίγει πιο εύκολα από το πόμολο που είναι στην περιφέρεια.
#118
Δημοσιεύθηκε 11 Δεκέμβριος 2017 - 05:06 μμ
Quote
1)Το πάνω άκρο του μηχανισμού της πατέντας ( η βίδα ) τι δυνάμεις δέχεται από τις ανωδικές εντάσεις του δώματος ? Θλιπτικές ή εφελκυστικές ?
Αρχιτέκτον.. Θλιπτικές. Που σημαίνει ότι όταν γίνεται σεισμός οι ταλαντώσεις δεν θα εκτονώνονται σωστά, θα είναι σαν να συμπιέζει κάτι το κτίριο απο την κορφή προς τα κάτω με κίνδυνο αντί να καταρρεύσει απ την ταλάντωση να καταρρεύσει απο σύνθλιψη!
α) Φαντάσου ότι το σώμα σου είναι 70 kg και έρχομαι και ανεβαίνω στους ώμους σου τότε το βάρος σου αν και εγώ είμαι 70 kg θα διπλασιαστεί και θα γίνει 140 kg. Αυτό λέγετε θλίψη που σου επιβάλει το βάρος του σώματός μου και διπλασιάζει το δικό σου βάρος. Δεν κάνει αυτό η πατέντα. Τι κάνει η πατέντα.
β) Πας να πηδήξεις ένα εμπόδιο και ενώ έχεις ανοδική πορεία το κεφάλι σου κουτουλά στο νταβάνι. Θλίψη είναι και αυτή. Πια η διαφορά Δεν είμαι τόσο μεγάλη αυτή η θλίψη όσο είναι η πρώτη θλίψη των 140 kg γιατί δεν περιλαμβάνει το βάρος σου ούτε το βάρος μου. Πια είναι τα φορτία που περιλαμβάνει αυτή η θλίψη? Είναι τα φορτία ανόδου μείον το βάρος σου.... δηλαδή ελάχιστα θλιπτικά φορτία παρεμπόδισης ανόδου Σε τι δυνάμεις αντέχει το σκυρόδεμα? Σε δυνάμεις θλίψης ... οπότε κανένα πρόβλημα στο δώμα αφού τα φορτία θλίψης που παραλαμβάνει η κολόνα στην βάση της είναι πολλαπλάσια αυτών που παραλαμβάνει στο δώμα. Συμπέρασμα Δεν συμπιέζει ουδεμία δύναμη το κτίριο προς τα κάτω απλά παρεμποδίζει την άνοδο του. Αν του βάλεις και ένα ελατήριο ή ένα αποσβεστικό υλικό μεταξύ της βίδας και του δώματος τότε έχουμε και σεισμική μόνωση διότι αυτές οι ανοδικές εντάσεις κατανέμονται σταδιακά και το κυριότερο αφήνουν τον υπόλοιπο φέροντα οργανισμόνα να παραλαμβάνει και να καταναλώσει σεισμικές εντάσεις.
Quote
2)Ο τένοντας της ευρεσιτεχνίας τι δυνάμεις δέχεται και που τις μεταβιβάζει? .
Αρχιτέκτον.. Εφελκυστικές, θα τεντώνεται το συρματόσχοινο τραβώντας τον τελευταίο όροφο προς τα κάτω.
Ναι τραβάει τον όροφο προς τα κάτω αλλά το άλλο του άκρο οδηγεί αυτές τις εντάσεις εφελκυσμού μέσα στο έδαφος
Δηλαδή αφαιρεί τα σεισμικά φορτία πάνω από τον φέροντα οργανισμό.
Quote
3)Όταν δεν υπάρχει η ευρεσιτεχνία που μεταβιβάζονται αυτές οι δυνάμεις?Εδώ σας θέλω να απαντήσετε στον λασπιντζή τα άλλα όλα είναι καπάντζες
Αρχιτέκτον.. Στις κολώνες οι οποίες ταλαντεύονται και εκτονώνουν την δυναμη του σεισμού.
Καλά τα λέω λασπιτζή; ( Δεν είμαι μηχανικός! )
Και μηχανικός να ήσουν τα ίδια θα έλεγες. Οι δυνάμεις αυτές σήμερα οι μηχανικοί τις οδηγούν πάνω στα δοκάρια και τα σπάνε. Εγώ τις οδηγό μέσα στο έδαφος. Βλέπεις κάποια διαφορά?
Υ.Γ
Αυτά που είπα είναι ανάλυση δυνάμεων - μέθοδος ... δηλαδή ο δρόμος Αθήνας Θεσσαλονίκης.
Όταν δεν έχεις χαράξει σωστά τον δρόμο οι μαθηματικοί υπολογισμοί θα είναι λάθος και θα κρίνεται την μέθοδό μου λάθος.
F = η δύναμη που ασκείτε σε ένα σώμα
m = η μάζα του σώματος
α = η επιτάχυνση που αποκτά το σώμα από την επίδραση της δύναμης F
Δεύτερος Νόμος του Newton F=m.α
Όταν η επιτάχυνση που προκαλείτε σε ένα σώμα αποκτάτε από δύο ή περισσότερες δυνάμεις η δύναμη F του τύπου F=m.α είναι η συνισταμένη των δυνάμεων αυτών.
Σωστό?
Ακόμα η ροπή παράγεται από κάποια δύναμη F εφόσον η τελευταία πολλαπλασιστεί με την ακτινική απόσταση ως προς το εξεταζόμενο σημείο.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ
Δες αυτό το βίντεο που έχει συχνότητες στην οθόνη Η συχνότητα των 7 Hz τεριάζει γάντι με την συχνότητα που είχε το πείραμα το δικό μου προς το τέλος του βίντεο.
βίντεο με συχνότητες https://www.youtube....h?v=2c8qtIduEHM
Δικό μου πείραμα. Η μεγαλύτερη συχνότητα είναι μετά το 2,40 δευτερόλεπτο και τεριάζει η συχνότητα με την συχνότητα των 7 Hz του άλλου βίντεο https://www.youtube....h?v=RoM5pEy7n9Q
Οπότε τα δεδομένα αλλάζουν Σε φυσικό σεισμό που έκανα το πείραμα με πλάτος ταλάντωσης 0,22 cm και με συχνότητα 7 Hz έχουμε ... a=( -(2*π*7)^2 * 0,22 ) / 9.81
3,14χ2=6,28χ7=43,96χ43,96=1932,4816χ0,22=425,1460/9,81= 43,34g φυσικού σεισμού
Το δοκίμιο στο πείραμα είχε γενική μάζα βάρους 850 kg Ο δεύτερος όροφος λόγο της ανεστραμμένης δοκού που φέρει είναι πιο πολλά κιλά από το μισό οπότε θα έλεγα ότι είναι περίπου 450kg και το ισόγειο είναι 400kg
https://screenshots....ww.facebook.com
Αντικείμενο μάζας 1 τόνο (1000 Kg) δέχεται από το βαρυτικό πεδίο της γης δύναμη περίπου 10kN. Η βαρυτική και αδρανειακή μάζα είναι ισοδύναμες.
Αν ένα μοντέλο 850kg δέχεται ροπή ανατροπής 384 kN χωρίς την παραμικρή αστοχία καταλαβαίνετε τι έκανα και πόσο κινδύνεψε η ζωή μου γιατί αν η μέθοδος της θεωρίας μου ήταν λάθος και έσπαγαν οι τένοντες το μοντέλο θα ερχόταν πάνω μου.
Αμφισβητώ την θεωρεία της ελαστικής και πλάστημης μετατόπισης ως σχεδιασμό αντισεισμικής προστασίας.
Είμαι υπέρμαχος της δυναμικής παραλαβής των σεισμικών φορτίων από τα τοιχώματα και την μεταφορά αυτών μέσο μηχανισμών συνεργασίας μέσα στο έδαφος. Από τη στιγμή που το δώμα είναι συνδεδεμένο με το έδαφος διά μέσω του συρματόσχοινου της ευρεσιτεχνίας, τότε περιορίζει τις σχετικές μετατοπίσεις των ορόφων (δηλ τα drifts) και άρα η ένταση που αναπτύσσεται σε ολόκληρο τον φορέα είναι περιορισμένη.
Η ίδια λογική εφαρμόζεται χρόνια τώρα στην σεισμική μόνωση, τοποθετώντας υδραυλικούς αποσβεστήρες σε διαγώνια διάταξη μεταξύ των ορόφων
#119
Δημοσιεύθηκε 20 Δεκέμβριος 2017 - 06:29 μμ
Η ελαστικότητα δεν συντελεί προς τον σκοπό αυτό. Η δυναμική ανάσχεση είναι η λύση αρκεί αυτή να εφαρμόζετε από δυνάμεις οι οποίες προέρχονται από παράγοντες έξωθεν της κατασκευής όπως είναι το έδαφος της γης κάτω από αυτή. Η μέθοδος και ο μηχανισμός της ευρεσιτεχνίας αυτό προσφέρουν. Ο μηχανισμός πακτώνεται αρχικά στο έδαφος κάτω από την κατασκευή στα βάθη μιας γεώτρησης και με την βοήθεια ενός τένοντα που διαπερνά ελεύθερος μέσα από σωλήνα τα υποστυλώματα ή τα τοιχώματα μεταφέρει στο ανώτατο άκρο τους πάνω στο δώμα την δύναμη πάκτωσης του άλλου άκρου του τένοντα ευρισκόμενος μέσα στο έδαφος. Πάνω στο δώμα μία βίδα με ελατήριο ή ένα υδραυλικό σύστημα που συγκρατεί τον τένοντα εξασφαλίζει την πάκτωση του άνω άκρου του υποστυλώματος με το έδαφος. Η ανάσχεση των ανοδικών φορτίων ( προκαλούμενα από την ροπή ανατροπής ) από τον τένοντα που αντλεί δυνάμεις από το έδαφος σταματά την παραμόρφωση των υποστυλωμάτων.
Ο τένοντας της ευρεσιτεχνίας έχει δύο πακτώσεις στα άκρα. Αν η πάκτωση του κάτω άκρου γίνει μέσα στο σκυρόδεμα της βάσης της κατασκευής και όχι μέσα στα βάθη μιας γεώτρησης μέσα στο έδαφος τότε προκύπτουν σοβαρές διαφορές ως προς την χρησιμότητα της ευρεσιτεχνίας.
Ο τένοντας και στις δύο περιπτώσεις δέχεται μεγάλες εντάσεις εφελκυσμού από την ροπή ανατροπής.
1) Αν η πάκτωση του κάτω άκρου είναι μέσα στο έδαφος τις ανοδικές εντάσεις του τένοντα προερχόμενες από την ροπή ανατροπής του υποστυλώματος τις παραλαμβάνει το έδαφος.
2) Αν η πάκτωση του κάτω άκρου είναι μέσα στο σκυρόδεμα της βάσης οι ανοδικές εντάσεις του τένοντα προερχόμενες από την ροπή ανατροπής του υποστυλώματος οδηγούνται πάνω στους δοκούς και τους πεδιλοδοκούς μέσω των κόμβων της οποίες λυγίζει και της σπάει. Στον σεισμό τα υποστυλώματα χάνουν την εκκεντρότητα ανασηκώνοντας την βάση τους, δημιουργώντας στροφές σε όλους στους κόμβους της κατασκευής. Για αυτό υπάρχει όριο εκκεντρότητας, δηλαδή όριο περιοχής της βάσης που ανασηκώνεται από την ροπή ανατροπής. Για να περιορίσουμε τις στροφές στη βάση βάζουμε ισχυρές πεδιλοδοκούς στα υποστυλώματα. και ισχυρή κοιτόστρωση οπλισμένη πάνω κάτω. Στα μεγάλα επιμήκη υποστυλώματα, (τοιχώματα) λόγω των μεγάλων ροπών που κατεβάζουν είναι πρακτικά αδύνατη η παρεμπόδιση της στροφής με τον κλασικό τρόπο κατασκευής των πεδιλοδοκών. Αυτό το ανασήκωμα της βάσης σε συνδυασμό με την ελαστικότητα έχει σαν αποτέλεσμα όταν το ένα υποστύλωμα του πλαισίου σηκώνει προς τα επάνω το ένα άκρο της δοκού, την ίδια στιγμή το άλλο υποστύλωμα στο άλλο άκρο της το κατεβάζει βίαια προς τα κάτω. Αυτό καταπονεί την δοκό και τις πλάκες με τάσεις στροφών διαφορετικής κατεύθυνσης στα δύο άκρα, παραμορφώνοντας τον κορμό της σε σχήμα S Την ίδια παραμόρφωση στον κορμό του υφίσταται και το υποστύλωμα, λόγο των στροφών στους κόμβους, και την διαφορά φάσης μετατόπισης των καθ ύψος πλακών.
Τα αξονικά φορτία εφελκυσμού του τένοντα πρέπει να υπολογισθούν και αυτό έκανα τόσο στο πειραματικό μοντέλο όσο και σε φυσικού μεγέθους κατασκευές.
1)Πειραματικά.
Πέτυχα επιτάχυνση 43,34g φυσικού σεισμού πάνω σε πειραματικό μοντέλο υπό κλίμακα 1 προς 7 χωρίς την παραμικρή αστοχία του μοντέλου.
Οι κατασκευές σήμερα σχεδιάζονται να αντέχουν 0,36g
Κανένα πείραμα παγκοσμίως δεν έχει γίνει σε αυτή την επιτάχυνση.
Ο μεγαλύτερος σεισμός που έγινε στην Ελλάδα είναι της τάξεως του 1g
Ο μεγαλύτερος σεισμός που έγινε στον κόσμο είναι της τάξεως των 3g
Μερικοί μου είπαν ότι το μοντέλο είναι μικρό και δεν αντιπροσωπεύει την αλήθεια για την αντοχή των κατασκευών. Αυτό είναι σωστό αλλά αν το μοντέλο είναι κατασκευασμένο σύμφωνα με τους κανόνες της μικροκλίμακας ( που είναι και μπορώ να το αποδείξω )τότε η απόκλιση λάθους βάση των κανονισμών δεν μπορεί να ξεπερνά το 20% οπότε μπαίνει το ερώτημα Αν η επιτάχυνση είναι 43,34g και τα έργα σχεδιάζονται σήμερα να αντέχουν 0,36g παίζει κανένα ρόλο η απόκλιση λάθους του 20% ?
Ένα άλλο ερώτημα που μπαίνει είναι γιατί το ίδιο μοντέλο με την μέθοδο της ευρεσιτεχνίας δεν έπαθε το παραμικρό και μόλις αφαίρεσα την δική μου μέθοδο από το μοντέλο αυτό έγινε κομμάτια?
Θέλησα να προχωρήσω πάρα πέρα και να αποδείξω με
2)μαθηματικά τις αξονικές δυνάμεις που δημιουργήθηκαν πάνω στο μοντέλο δηλαδή την ένταση που πήραν οι τένοντες για να σταματήσουν την ροπή αδράνειας του μοντέλου. Βρήκα ότι το μοντέλο μάζας 850kg με επιτάχυνση 43,34g δέχεται ροπή ανατροπής 384 kN ή 38,4t χωρίς την παραμικρή αστοχία. Δεν μένει παρά να δούμε τώρα με μαθηματικές πράξεις πόσο μεγάλη είναι αυτή η ένταση σε πραγματικού μεγέθους κατασκευές ώστε να συγκρίνουμε τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν στο μοντέλο με αυτές που αναπτύσσονται στις πραγματικές κατασκευές. Σας παρουσιάζω σχέδια δύο κατασκευών η μία εμβαδού 100 τετραγωνικών μέτρων ανά όροφο και η άλλη εμβαδού 400 τετραγωνικών μέτρων ανά όροφο. Οι υπολογισμοί έγιναν για έναν μέχρι και 6 ορόφους για να βρούμε τα αξονικά φορτία των τενόντων όταν η κατασκευή δέχεται έναν πολύ μεγάλο σεισμό εντάσεως 1g. Από εδώ και πέρα πρέπει να βρω την αντοχή του μηχανισμού στα φορτία αυτά πάνω στο φυσικό έδαφος και θα έχω ολοκληρώσει έναν μεγάλο κύκλο έρευνας.
https://s2.postimg.o...6x/DSC04323.jpg
https://s2.postimg.o...mx/DSC04322.jpg
https://s2.postimg.o...49/DSC04321.jpg
https://s2.postimg.o...g9/DSC04320.jpg
https://s2.postimg.o...t5/DSC04319.jpg
#120
Δημοσιεύθηκε 30 Δεκέμβριος 2017 - 04:48 μμ
Οι πυλώνες των γεφυρών είναι έργα ευάλωτα στην μετατόπιση προπαντός οι κοιλαδογέφυρες οι οποίες έχουν υψίκορμους πυλώνες με υψηλό κέντρο βάρους. Η ελαστική μετατόπιση είναι καλό να υπάρχει διότι ο πυλώνας δεν παρουσιάζει καμία αστοχία και αποσβένει ( καταναλώνει ) την σεισμική ενέργεια. Τα προβλήματα αρχίζουν όταν ο σεισμός είναι πολύ μεγάλος ( οπότε είναι μεγάλη και η προσφορά ενέργειας ) και ο πυλώνας περνά σε ανελαστικές μετατοπίσεις.
Η ανάσχεση των μετατοπίσεων στους πυλώνες και η επαναφορά τους στην αρχική θέση ( για την αποφυγή παραμορφώσεων και αστοχιών και για την ανάσχεση της ανατροπής τους ) καθώς και ο έλεγχος των μετατοπίσεων ώστε αυτές να μην περνούν ποτέ σε ανελαστικές καταστάσεις αστοχίας είναι ένα ζητούμενο.
Αυτό το ζητούμενο είναι που προσφέρει η ευρεσιτεχνία μου.
Βασικά από τη στιγμη που το άνω μέρος του πυλώνα είναι συνδεδεμένο με το έδαφος διά μέσω του συρματόσχοινου της ευρεσιτεχμίας, τότε περιορίζει τις σχετικές μετατοπίσεις (δηλ τα drifts) και άρα η ένταση που αναπτύσσεται σε ολόκληρο τον φορέα είναι περιορισμένη.
Η ευρεσιτεχνία πακτώνει με έναν μηχανισμό μέσα στο έδαφος ( στα βάθη μιας γεώτρησης ) και αντλεί δύναμη από το έδαφος την οποία δύναμη μεταφέρει στο ανώτατο άκρο του πυλώνα με την βοήθεια ενός τένοντα ο οποίος διαπερνά ελεύθερος μέσα από τον πυλώνα με την βοήθεια μιας σωλήνας. Το άνω μέρος του τένοντα πακτώνεται με ένα υδραυλικό σύστημα ( όπως αυτό φαίνεται στην φωτογραφεία ) το οποίο έχει μία ελαστική λειτουργία λόγο του υδραυλικού υγρού που διαθέτει. Αυτή η ελαστικότητα του εμβόλου έχει σκοπό να δίνει μεν την ελευθερία μετατόπισης στον πυλώνα ( μέσα στην ελαστική περιοχή μετατόπισης που δεν υπάρχουν αστοχίες ώστε να καταναλώνει σεισμική ενέργεια ) αλλά όταν η μετατόπιση της ταλάντωσης πάει να περάσει σε ανελαστικές περιοχές το εξέχον μέρος του εμβόλου βρίσκει πάνω στο χιτώνιο του μηχανισμού και σταματά δυναμικά την ανελαστική μετατόπιση του πυλώνα
Με αυτή την μέθοδο το υδραυλικό σύστημα καταναλώνει σεισμική ενέργεια διότι την μετατρέπει σε θερμική από την πίεση που εξασκούνται στα υγρά του τα οποία και θερμαίνονται. Αυτό λέγεται απορρόφηση ενέργειας ή αλλιώς σεισμική μόνωση.
Είναι όπως το αμορτισέρ του αυτοκινήτου που εξασφαλίζει την απόσβεση των κραδασμών και όταν αυτοί είναι πολύ μεγάλοι τελματώνει και σταματά δυναμικά την μετατόπιση του αυτοκινήτου.
Βασικά είναι το μόνο σύστημα παγκόσμιος που μπορεί όχι μόνο να δυσχεράνει τις μετατοπίσεις αλλά και να τις ελέγχει 100% σταματώντας το αυξητικό πλάτος ταλάντωσης που παρατηρείτε στον συντονισμό.